Overslaan naar inhoud

Nieuwsblad v/h Noorden, 22 december 1984 'Wedergeboorte van Beatniks' — door Max Palfenier

27 juni 2026 in
Jan van Herp

Het Nieuwsblad van het Noorden wijdde op 22 december 1984 een artikel aan de Groningse band The Beatniks onder de kop 'Wedergeboorte van Beatniks', geschreven door journalist Max Palfenier. De band, die nauwe banden had met het Popburo-circuit en optrad bij het Bevrijdingsfestival van 1985, was klaarblijkelijk een comeback aan het maken na een mindere periode. Het artikel is een van de zeldzame directe krantensporen van het Popburo-milieu in de krant van die tijd. Simplon

🔗 Groninger Archieven / Poparchief Groningen — Beatniks-pagina