Overslaan naar inhoud

John van Hulst

Bedrijfsleider bij het Noordermuziekhuis
28 juni 2026 in
Jan van Herp

Barkeeper in ‘De Koffer’  en heb ook nog even bij de ‘onlangs overleden bar/dancing De Kar’ gewerkt. Vier jaar later volgde een carrièreswitch want ik werd kok in ‘Bruintje Beer’ in de Folkingestraat. Ondertussen was ik ook muzikant geworden want in de loop der jaren had zich toch wel de droom geworteld om een beroemd popmuzikant te worden. Ik combineerde het zingen met gitaar spelen en kon ook als toetsenist prima uit de voeten.

Door deze muzikale switch kon ik bij het Noorder Muziekhuis aan de slag. Hier heb ik acht jaar gewerkt, de laatste zeven jaar als bedrijfsleider. We hebben het nu over de periode 1977-1985. In deze periode gingen we jaarlijks naar Amerika, naar de muziekbeurs in Chicago. We landden met de vliegtuig in New York en onderweg gingen we allerlei pandjeshuizen bij langs om oude gitaren en saxofoons op te kopen die we in Nederland met veel winst konden verkopen. Hiermee werd de reis terugverdiend.

Naast de muziek ontwikkelde zich in de loop der jaren nog een andere passie. Ik was steeds meer achter de computer te vinden, we hebben het dan nog over de MS-DOS tijd. Toen ik bij het Muziekhuis werkte, stelde ik digitaal al hele nieuwsbrieven op. In 1985 heb ik mij dan ook ingekocht in het Computerhuis, deze zat aan de Korreweg in Groningen. Ik verkocht hier onder andere computeraccessoires en software. In 1989 werd ik weggekocht door Defacto Automatisering, hier werd ik hoofd van een afdeling.

Deel deze post
Archief

Volgende lezen
Renger Koning